X
    Categories: موضوع

كيف اتعامل مع خطيبي الرومانسي في فترة الخطوبة

كيف اتعامل مع خطيبي الرومانسي – كيف اتعامل مع خطيبي في فترة الخطوبة كيف اتعامل مع خطيبي الجريء كلها أسئلة متعلقة بفترة الخطوبة لكن منها الصحيح ومنها الخاطىء فالسؤال كيف اتعامل مع خطيبي الرومانسي في فترة الخطوبة أمر هام ولابد من وضع حدود تبعاً للدين الإسلامي وكل ما هو ضد ما أمرنا به رسول الله من أخلاق ونهانا عن الله عز وجل لابد أن نبتعد عنه.

كيف اتعامل مع خطيبي الجريء في فترة الخطوبة

رداً على مشكلة خطيبي يضع شروط قبل الزواج كانت الردود من الناس كالاتي ومنها الصحيح ومنها الخاطىء ولابد أن يتم أخذ التفاهم بالراحة وعدم التعجل والعصبية في الكلام.

تعقيباً عن إجابة كيف اتعامل مع خطيبي الرومانسي في فترة الخطوبة  قوليلوا الكلام دا بيتعمل لربنا مش لعباده ولا انت ولا حتت الورقه ال هاتخلينى اخاف ربنا واحافظ ع عرضى وشرفى لو وحشه لو حاططنى ف قمم هاعمل ال عايزاه الحب والاحترام والموده هما ال هايخلونى اكتفى بيك عن الدنيا كلها واوامر ربنا ونواهييه ليه لوحدها.

مش الورقه دى ال هاتخلينى اعملها وتبقى تمضيه ع ورقه هو كمان يحبها ويصونها ويحترمها وميهانهاش وميمدش ايده عليها ويكفيها معنويا وماديا ويحميها من اى حد ومايكلمش حد غيرها وماييلمش ع اى حد يحلله حتى لو ولاد خالاته وعماته والجيران والاهل والاحباب وتتفرج ع فعل رد.

كيف اتعامل مع خطيبي الرومانسي في فترة الخطوبة

لا تمضي ولا تنيل ايه الخطيب ده تقوله ماشى انا كمان عندي شروط وتكتبله ورقه تقوله متخرجكش مع صحابك ولا تسلم على ستات ولا تضيف حد عالفيس ولا تقعد على قهوه ولا تلعب بلاستيشن أمضى وانا أمضى بس، وهناك مشكلة أخرى إقراءها المستوى الاجتماعي للعريس أعلى مني.

لا بصراحة هي اللي مستفزه وواضح انها ملهاش شخصيه بكرا يحبسها ويضربها وتيجي تدور ع حد حوليها هاتلاقي نفسها لوحدها ياتعمل ل نفسها شخصيه يا تفضل خاضعه ليه كدا وتتحمل اللي هايحصلها… الموضوع اكبر من قصه ورقه تمضي عليها ربنا يهديها للصح.

Mohamed Hassan: موقع نتائج مصر يرحب بجميع المستخدمين وكتابتهم واستفسرتاهم المختلفة مع إجابات الزوار أيضاً التي نضعها لتعم الفائدة. M.Hassan
Related Post